مدونة العشرى على بيت المدونات العربية

May 21, 2008

مايو

شهر مايو دوما ما يحمل لى معانى الكأبة و السأم ..ملل انتظار الامتحانات ... كأبة المذاكرة و احباط ان كل ما تفعله لا طائل له ( اللى ذاكر ذاكر ) هكذا تردد امى تلك المقولة الخالد ة من ايام حمورابى... عندك عيد
ميلا د الريس بردو ف مايو ... نهائى ابطال اوروبا مبعرفش اتفرج عليه عشان بيجى فى مايو ..فى مايو السينمات مفهاش فيلم عدل يستاهل تمن افيشه حتى ..اللبس ف مايو دايما يبقى باقى لبس السنة اللى فاتت عشان مش عارف اشترى حاجة جديدة لسه ..الجو حر ع برد..عشان كدة كنت دايما بكره مايو ...لكن هذا المايو يختلف ..لقد قررت فجأة ان احتفل به و ان يصبح أول مايو
اعيش فيه حياتى بالطول و العرض و ان لا اتهرب من كل شئ كما اعتدت دوما ..اليك يا نفسى العزيزة قائمة بما فعلته من اشياء جديدة فى مايو 2008

* سقت عربية هيدروماتيك ..كنت دايما بخاف منها مش عارف ليه ..احب اشكر راتب صديقى النذل ع اتاحته الفرصة دى

* شربت بوريو و دى اول مرة اشربه و من يومها و انا مدمن عصير مكة

* جبت هاتريك فى ماتش كورة واحد ,,,بالمناسبة انا لاعب كرة فاشل جدا

* شفت اصحاب من ايام زمان كتير جدا من الكلية و المرسة و باجوش ..تقريبا مسبتش حد فى كونتاكت معاه الا و روحت قابلته

* عملت حاجة و كنت خايف منها ممووت بس الحمد لله عجبت الناس كلها

* نفس الحاجة دى كسبت عليها جايزة ..ميوة الجائزة دى انى مختارها بنفسى

* نسيت حاجة مهمة ..انهيت حالة من التردد حول حبى لانسانة معينة ..اى نعم القصة كلها فشلت ..بس ع الاقل عرفت ان انا بحبها

* اخدت خطوة ايجابية فى طريق الترقية للشغل

* شفت كل الحلقات اللى ناقصانى فى لوست و بكدة بقيت بتابعها زى اخواننا فى امريكا ..مفيش حد احسن من حد يا مرسى

* شربت بيناكولادا ..وحش قوى .... الزبادو اللى بطعمه احسن بكتير

* بدأت اجمع فى مكتبة افلام ع سى دى
و بدأت بالفيلم جميل نادى القتال Fight Club

*قرأت رواية كنت بدور عليها من زمن ..احدب نوتردام

* بخرج كل يوم مع مجموعة ناس مختلفة ..الروابط واهية لكن المصلحة ف الخروج و متابعة تصرفات الناس أقوى دافع

No comments:

ح
 
بحث مخصص
Free Hit Counter