مدونة العشرى على بيت المدونات العربية

Dec 31, 2007

Happy New Year


اندفع صوت ابن عمى فى الموبايل ليخبرنى ان كل سنة وانا طيب بمناسبة السنة الجديدة, فى الحقيقة انا مكنتش واخد بالى و رديت كام رد اهبل
يدل على بلاهة منقطعة النظير و ده خلانى افتكر انى باقالى 8 سنين معرفش الفرق بين خمسة و ستة ..كل الايام شبه بعضها يمكن عشان كلها كانت سنين مذاكرة ثانوى و كلية و مكانتش بتفرق و كنت بعرف فى اللجنة بس ان التاريخ اتغير او يمكن لان انا من بلد هادئة و مفيش احتفالات نيو يير عندنا هو يدوب اخواتنا المسيحيين يروحوا الكنيسة اللى جنبنا و ع 12 البلد تنام

كل الى فاكره عن رأس السنة يوم ما كنا فى المجر و نزلنا الشارع و احتفلنا مع باقى الناس كله فى الميدان و الوان كتيرة و زمامير و العاب نارية و تانى يوم صحيت لقيت هدية متغلفة بابا نويل باعتهالى ( دلوقت بقيت ببص ع باب نويل ع انه رمز استعمارى - الله يخرب بيت الناصريين ) المهم و كان فى لعبة تحت الشجرة كنت اختار رقم و حسب الرقم يطلعلى يا شيكولاتة او بوبون و انت و بختك _ ايامها كنت مبخت و بكسب حاجات عدلة

يلا كل سنة و انتم طيبين مع انها مش فارقة كتير احمد زى الحاج احمد

2 comments:

Unknown said...

هههههه نفس التعليق اللى قلتله
كانعندنا انعدام احساس بالوقت بسبب الكليات والمذاكره
احنا الى جبناه لنفسنا
حلوه المدونه
بس ياريت تشيل
word verification
من خانة التعليق

3ashry said...

مش عارف هو الاحساس اترسخ و هيفضل عايش معانا ولا هنقدر نرجع بنى ءادمين تانى

بالنسبة للتعليق تم التعديل و شكرا ع الملاحظة

ح
 
بحث مخصص
Free Hit Counter